Ιατρική του μέλλοντος

Καλοκαίρι με άρωμα καρύδας

Γράφει: Ελεάνα Παπαχαραλάμπους
21/6/2017
Αν τα προηγούμενα καλοκαίρια είχαν άρωμα καρύδας, το φετινό έχει και γεύση! Οι ευεργετικές δράσεις της καρύδας έχουν γίνει πολύ διάσημες και όλο και περισσότερος κόσμος επιλέγει προϊόντα καρύδας για την περιποίηση και ενυδάτωση που προσφέρουν. 

Όλο και συχνότερα βρίσκουμε άρθρα που μιλούν για το νερό καρύδας και τις φαντασιακές ενυδατικές δράσεις του. Τα φυσικά του σάκχαρα και οι ηλεκτρολύτες μπορούν να ενυδατώσουν τον οργανισμό σου… περισσότερο και από το νερό. Η’ τουλάχιστον αυτό διαβάζουμε. Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους!

Coconut Water VS H2O

Αρχικά, τι είναι το νερό καρύδας; Είναι το υγρό που περιέχει μέσα της η καρύδα. Περιέχει κάτι λιγότερο από 50 θερμίδες, 11 γραμμάρια υδατάνθρακες (εκ των οποίων 9 γραμμάρια είναι φυσικά σάκχαρα), 70 milligram νάτριο και 500 milligram κάλιο ανά κούπα.
Το νερό από την άλλη έχει 0 θερμίδες, υδατάνθρακες, νάτριο και κάλιο. 



Οι περισσότερες έρευνες που έχουν συγκρίνει την επίδραση του νερού καρύδας στα επίπεδα ενυδάτωσης του σώματος μετά την άσκηση δείχνουν μικρές διαφορές σε σχέση με άλλα sports drinks και το νερό.  

Βέβαια, με την κατανάλωση νερού καρύδας σημειώθηκε λιγότερη ναυτία και οι συμμετέχοντες μπόρεσαν να καταναλώσουν μεγαλύτερη ποσότητα σε σχέση με το απλό νερό. Αναμένουμε πιο εκτεταμένες έρευνες για να έχουμε σημαντικά επιστημονικά αποτελέσματα.

Εξετάζοντας καθαρά την ενυδάτωση που μας προσφέρουν, το νερό και το νερό καρύδας όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες προσφέρουν συγκρίσιμα αποτελέσματα. Για τους περισσότερους από εμάς και εφόσον η διατροφή μας περιέχει φυσιολογικά επίπεδα νατρίου τότε το απλό νερό είναι η φθηνότερη, απλούστερη και πιο υγιεινή επιλογή

Το νερό καρύδας ή και τα άλλα sports drinks είναι περισσότερο βοηθητικά για αυτούς που αθλούνται πολλές ώρες ημερησίως, είναι επαγγελματίες αθλητές και χρειάζονται ένα επιπρόσθετο βοήθημα για να βελτιώσουν την επίδοση τους. Τότε, το νερό καρύδας υπερέχει των sport drinks αφού περιέχει λιγότερα σάκχαρα και είναι ιδιαίτερα ευεργετικό όταν καταναλώνεται κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Οι υπόλοιποι ας κρατήσουμε το νερό καρύδας για τις ώρες που θέλουμε να απολαύσουμε ένα υγιεινό, δροσερό ποτό με διάφορα κομμένα φρούτα, μετά την παραλία ή σε ένα ιδιαίτερα ζεστό απόγευμα. Αγαπάμε την καρύδα και τις μοναδικές ευεργετικές της ιδιότητες αλλά σαν το νεράκι... τίποτα!






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ